Close

Wywiad elektroniczny

Wywiad elektroniczny to metoda przeprowadzania wywiadów z wykorzystaniem technologii komunikacyjnych, takich jak e-mail, czat, telefon czy wideo-konferencje. W porównaniu do tradycyjnych metod przeprowadzania wywiadów, wywiady elektroniczne pozwalają na oszczędność czasu i kosztów związanych z przemieszczaniem się i organizowaniem spotkań. Wywiady elektroniczne mają wiele zalet. Przede wszystkim, umożliwiają kontakt z rozmówcami z różnych części świata w czasie rzeczywistym, co zwiększa możliwości rekrutacji respondentów i umożliwia przeprowadzenie badań na dużą skalę. Dodatkowo, wywiady elektroniczne pozwalają na anonimowość respondentów, co zwiększa szanse na uzyskanie szczerych odpowiedzi. Jednakże, wywiady elektroniczne mają również pewne wady. Mogą być mniej interaktywne niż wywiady przeprowadzane twarzą w twarz, co może wpłynąć na jakość uzyskiwanych odpowiedzi. Ponadto, wywiady elektroniczne wymagają dobrego opanowania narzędzi technologicznych i umiejętności komunikacyjnych. Wywiady elektroniczne są często stosowane w badaniach marketingowych, naukowych, socjologicznych i psychologicznych. Przykładowymi zastosowaniami wywiadów elektronicznych są badania opinii publicznej, badania rynkowe, badania satysfakcji klientów czy badania postaw i zachowań społecznych.

0|1|2|3|4|5|6|7|8|9|A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|Ł|M|N|O|P|Q|R|S|Ś|T|U|V|W|X|Y|Z

Close