Close

Framebuffer

Framebuffer to obszar pamięci w komputerze, który przechowuje informacje o wyświetlanych na ekranie grafikach, obrazach i animacjach. Framebuffer jest stosowany w systemach operacyjnych, aby przechowywać i manipulować zawartością ekranu, zanim zostanie ona wyświetlona na fizycznym ekranie.

Framebuffer jest zwykle zarządzany przez system operacyjny i programy, które chcą wyświetlić coś na ekranie, zapisują dane graficzne w framebufferze. Kiedy zawartość framebuffera zostanie zmieniona, system operacyjny generuje sygnał, który powoduje odświeżenie ekranu, wyświetlenie zmian i przesunięcie nowych danych do obszaru framebuffera.

Framebuffer jest często używany do wyświetlania interfejsów graficznych użytkownika, gier, animacji, wizualizacji danych i innych aplikacji, które wymagają szybkiego i płynnego wyświetlania grafiki na ekranie. Framebuffer może być również używany do tworzenia wirtualnych ekranów, dzięki którym użytkownik może korzystać z wielu ekranów lub przeglądać różne aplikacje w trybie wielozadaniowym.

Framebuffer może być zarządzany przez sterownik ekranu, który dostarcza oprogramowanie do zarządzania obszarem pamięci, formatu danych i innych parametrów. Sterownik ekranu może być specyficzny dla danego systemu operacyjnego lub urządzenia graficznego, a jego wydajność może wpływać na szybkość i płynność wyświetlania grafiki na ekranie.

0|1|2|3|4|5|6|7|8|9|A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|Ł|M|N|O|P|Q|R|S|Ś|T|U|V|W|X|Y|Z

Close