Close

CPC

CPC (Cost Per Click) to model płatności w reklamie internetowej, w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie w reklamę. Jest to jedna z najpopularniejszych metod rozliczania się w reklamie online, szczególnie w kontekście reklam sieciowych, takich jak reklamy tekstowe, graficzne czy wideo.

W modelu CPC reklamodawca ustala maksymalną kwotę, jaką jest skłonny zapłacić za każde kliknięcie w jego reklamę. Kwota ta może być ustalana na podstawie aukcji, w której biorą udział inni reklamodawcy, lub może być ustalana na stałe. W aukcyjnym modelu CPC, reklamodawcy licytują, aby określić maksymalną cenę za kliknięcie, a reklamy o najwyższych stawkach mają większe szanse na wyświetlanie.

CPC jest wykorzystywane w ramach platform reklamowych, takich jak Google Ads, Facebook Ads, Bing Ads i wiele innych. Reklamodawcy wybierają słowa kluczowe lub inne kryteria targetowania, aby określić, kiedy i gdzie mają być wyświetlane ich reklamy. Kliknięcia w te reklamy generują koszty dla reklamodawcy.

Skuteczność modelu CPC zależy od kilku czynników, takich jak trafność słów kluczowych, jakość reklamy, poziom konkurencji i współczynnik konwersji. Aby zwiększyć efektywność kampanii CPC, reklamodawcy muszą przeprowadzić badania słów kluczowych, optymalizować treści reklam, monitorować wyniki i wprowadzać odpowiednie korekty.

W modelu CPC ważne jest również monitorowanie wskaźników takich jak wskaźnik klikalności (CTR - Click-Through Rate), koszt na kliknięcie, wartość życiowa klienta (LTV - Lifetime Value), aby ocenić zwrot z inwestycji i skuteczność kampanii.

CPC ma zalety, takie jak kontrola kosztów reklamy, płacenie tylko za rzeczywiste kliknięcia i możliwość precyzyjnego targetowania odbiorców. Jest powszechnie stosowane w kampaniach reklamowych, zarówno w wyszukiwarkach, sieciach społecznościowych, jak i na stronach partnerskich.

0|1|2|3|4|5|6|7|8|9|A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|Ł|M|N|O|P|Q|R|S|Ś|T|U|V|W|X|Y|Z

Close